کوه نوردی فنی

به شانه ام زدی تا تنهاییم بتکانی.... به چه دل خوش کرده ای؟ به تکاندن برف از روی شانه های ادم برفی؟!!

کوه نوردی فنی

به شانه ام زدی تا تنهاییم بتکانی.... به چه دل خوش کرده ای؟ به تکاندن برف از روی شانه های ادم برفی؟!!

انتقاد از فدراسیون : صداقت یا فرصت طلبی؟!

عضو هیات رئیسه هیات کوه نوردی استان تهران گفت: در فدراسیون کوه نوردی صعودهایی که ارزش جهانی ندارند بر رشته سنگ نوردی که دارای مدال‌های جهانی است اولویت دارد . کیومرث بابازاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس عنوان کرد : متاسفانه در فدراسیون کوه نوردی صعود در هیمالیا که هیچ دستاورد جهانی برای ورزش ایران نداشته است و از ارزش فنی نیز برخوردار نیست بر رشته سنگ نوردی که مدال‌های ارزشمند جهانی دارد سایه انداخته است . بابازاده با بیان این مطلب که در رشته کوه‌های هیمالیا، شرپاها و باربران محلی با کمترین امکانات ممکن تا ارتفاع 7هزارمتری صعود کرده و طناب‌ها و تجهیزات باقی مانده کوه نوردان را جمع کرده و در ارتفاعات پایین می‌فروشند ، تاکید کرد : باید بپذیریم که صعود به ارتفاعاتی که پیش از این بارها صعود شده و ارزش فنی در سطح جهان ندارند نباید تمام دغدغه مسئولان فدراسیون را به خود اختصاص دهد . 

خبرگزاری فارس

 

 

.دو سوال از کیومرث بابازاده

با سلام و احترام  

١_ آیا انتقاد شما از مسئولین فدراسیون کوه نوری و مصاحبه ی مطبوعاتی علیه آنان ، بعد از طرح اعتراضات اخیر تعدادی از سنگ نوردان نام آشنا نسبت به خط مشی فدراسیون ، نوعی فرصت طلبی زیرکانه و بهره برداری از وضعیت موجود محسوب نمی شود ؟ در باره این هم نوائی و استفاده از همان واژه ها و کلمات دوستان سنگ نورد ( رشته ی مدال آور و ... ) چه باید گفت ؟ چرا پیش از این سکوت کرده بودید ؟ 

٢_ در این مصاحبه از شما به عنوان عضو هیئت رئیسه ی " هیئت کوه نوردی استان تهران " نام برده شده است . مصاحبه ای که در آن به فقدان ارزش های فنی در صعود به ارتفاعات بارها صعود شده و تکراری هیمالیا اشاره کرده و نوک پیکان انتقاد خود را به طرف مسئولین فدراسیون نشانه رفته اید . چرا و چگونه است که اعزام تیم و برنامه ی گاشربروم چندی پیش هیئت کوه نوردی استان تهران را به سادگی فراموش کرده اید ؟! آیا صعود قله ی گاشربروم و صرف هزینه های سنگین مالی برای انجام آن ، فقط و فقط به دلیل آنکه شما و تشکیلات شما یعنی "هیئت کوه نوردی استان تهران " مجری آن بوده است ، دیگر در شمار قله های بارها صعود شده و تکراری هیمالیا به حساب نمی آید ؟!  قله ای که می دانیم در نهایت و به بهانه ی نقاب ٣٠ یا ۵٠ یا ... متر آخر _ که هیچگاه عکس یا سند تصویری دیگری هم برای آن ارائه نکردند _ صعود نشد اما در همه مصاحبه ها و تبلیغات انجام شده گفتند که ...  براستی آقای عضو هیئت رئیسه !  چرا در میانه ی آن همه تدارکات و صرف بودجه های گزاف برای اعزام تیم به قله ای بارها صعود شده و تکراری در هیمالیا توسط " هیئت کوه نوردی استان تهران"  ،   به یاد این رشته ی مدال آور و  این  دوستان سنگ نورد  نبودید ؟!


نظرات 2 + ارسال نظر
کیوان 1388,10,02 ساعت 11:30 ق.ظ http://www.avrin-climbing.blogfa.com/

خیلی جالبه

man ye web site koohnavardi zadam ba onvane donyaye amoodi shoma ham bebinid : www.verticalworld1.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد