کوه نوردی فنی

به شانه ام زدی تا تنهاییم بتکانی.... به چه دل خوش کرده ای؟ به تکاندن برف از روی شانه های ادم برفی؟!!

کوه نوردی فنی

به شانه ام زدی تا تنهاییم بتکانی.... به چه دل خوش کرده ای؟ به تکاندن برف از روی شانه های ادم برفی؟!!

چرا حقیقت را نمی گویند؟ کدام صعود؟! ( قسمت دوم )

بررسی عکس های قله ی نانگاپاربات در منابع اینترنتی و در سایت هائی که به انعکاس اخبار کوه نوردی جهان می پردازند می تواند به روشنی گویای این نکته باشد که : قله ی نانگاپاربات دارای نشانه ای ثابت و بسیار مشخص ( یک نبشی فرو رفته در سنگ ) است: 

.

.

.

.

.

.

.

.

 

.

.

و تمامی کوه نوردانی که می خواهند سند و یا مدرکی برای اثبات صعود خود داشته باشند عکس های یادبود خود را در کنار این نشانه ی ثابت و همیشگی می گیرند . تعدادی از این گونه عکس ها را ببینید :

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

اماتیم نانگاپاربات دماوندی ها بعد از گذشت حدود پنج ماه و تا این لحظه، نتوانسته اند هیچ فیلم و عکسی که آنان را در کنار این سند اثبات قله نشان دهد ارائه دهند . عکس های آنان را در کادرهای بسته ای می بینیم که در پس زمینه اش همچنان شیبی روبه بالا دیده می شود و در فیلم کوتاهی که از آخرین مرحله ی برنامه خود بیرون داده اند ، شیبی نیز در پشت سرشان وجود دارد و با مقایسه ای ساده با عکس های دیگران و آنچه در سایت های معتبر کوه نوردی جهان وجود دارد _ هم به لحاظ چشم انداز دنیای اطراف و هم به لحاظ نشانه ی ثابت و همیشگی قله _ پذیرش اینکه نقطه ی پایان برنامه ی آنان ، همان قله ی اصلی نانگاپاربات می باشد براستی غیر ممکن است . در مورد عکس های منتشر شده ی دماوندی ها نکته ی جالبی وجود دارد : عکس ها چنان تیره و بی کیفیت و در کادرهای بسته ای است که نتواند روشنگر و گویای جزئیات و اطلاعات بیشتری از محیط باشد !! و در توجیه این مسئله و در گزارش خود گفتند که دوربین عکاسی همراه نداشته اند و عکس ها از روی فیلم پیاده شده است . ادعائی که چندی بعد و با انتشار عکس هائی از لیلا اسفندیاری و احسان پرتوی نیا مشخص گردید که واقعیت ندارد و انتشار آن عکس های تیره و بی کیفیت آگاهانه بوده است :

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

_________________________

پی نوشت:

_ به نظر می رسد اعضای تیم باشگاه دماوند _  همانطور که در مورد اعلام خبر صعود به قله ی اصلی برودپیک در دو سال پیش شاهد آن بودیم _  در باره صعود قله ی اصلی نانگاپاربات نیز حقیقت را به افکار عمومی کوه نوردی ایران نگفته اند . در قسمت سوم این یادداشت به مقایسه و بررسی نکاتی از فیلم دماوندی ها ( نقطه ای که برنامه ی خود را پایان می دهند ) و آخرین قسمت از مسیر کین شوفر ( خط الراس منتهی به قله ی اصلی ) بر اساس عکس های موجود می پردازیم .

_ صادقانه و از صمیم قلب و بخاطر آبروی کوه نوردی ایران ، امید داریم و آرزو می کنیم که صعود آنان صحت داشته باشد و بتوانند شواهد و مدارک قانع کننده ای در اثبات ادعاهای خود ارائه دهند . وجهه ی عمومی این ورزش ، تا همین مرحله نیز از رفتار و عملکرد غیر مسئولانه و غیر اخلاقی اعضای این تیم _ در حادثه ی تلخ و تراژیک غار پراو ، در دروغ برودپیک ، در رها کردن سامان نعمتی و مرگ او در نانگاپاربات _ متحمل آسیب ها و ضرباتی غیر قابل جبران شده است . صادقانه و از صمیم قلب و بخاطر آبروی کوه نوردی ایران ، امید داریم و آرزو می کنیم بتوانند صحت و سلامت صعود خود را ثابت کنند .

_ جست و جوی حقیقت اما ، همچنان ادامه خواهد داشت .

نظرات 1 + ارسال نظر

سلام از دیدن و مطالعه وبلاگتان خرسند شدم .
به پزشکی کوهستان سربزنید امیدوارم مطالب آن را مفید ببینید.با اجازه لینکتان می کنم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد