کوه نوردی فنی

به شانه ام زدی تا تنهاییم بتکانی.... به چه دل خوش کرده ای؟ به تکاندن برف از روی شانه های ادم برفی؟!!

کوه نوردی فنی

به شانه ام زدی تا تنهاییم بتکانی.... به چه دل خوش کرده ای؟ به تکاندن برف از روی شانه های ادم برفی؟!!

Simone Moro : نخستین صعود زمستانی به ماکالو

سیمونه مورو ، کوه نورد ایتالیایی روز 9 فوریه سال 2009 با صعود به قله ماکالو به ارتفاع 8463 متر نام خود را در تاریخ کوه نوردی جهان ثبت کرد . سیمونه مورو نخستین کوه نوردی است که توانست این قله را در فصل زمستان فتح کند . در ساعت 14 روز 9 فوریه 2009 سیمونه مورو ملقب به «دیندو» گام بر قله ماکالو نهاد و به 30 سال تلاش برای فتح زمستانی این قله خاتمه داد . نخستین تلاش برای صعود زمستانی به قله ماکالو در سال 1980 توسط رناتو کازارتو و ماریو کورنیس انجام شد اما آنها نتوانستند از ارتفاع 7400 متری فراتر رفته و به قله 8463 متری آن دست یابند .

.

.

.

.

.

.

.

.

.

درمیان قلل بالای 8000 متر سلسله جبال هیمالیا قله ماکالو تنها قله ای بود که تاکنون در فصل زمستان هیچ کوه نوردی قادر به فتح آن نشده بود. حتی رینهولد مسنر در تلاشش برای صعود زمستانی از قله ماکالو در زمستان 1986-1985 ناکام ماند . در سال 2006 ژان کریستوف لافائل ، کوه نورد فرانسوی که قصد داشت در فصل زمستان از این قله صعود کند ، ناپدید شد و هرگز اثری از او به دست نیامد . سیمونه مورو به تنهایی از ماکالو صعود نکرد و دنیس اوروبکو دوست کوه نورد قزاقش در تمام مسیر صعود همراه او بود .  این دو کوه نورد از کمک هیچ شرپایی استفاده نکردند .

.

.

.

.

.

.

.

.

.

سیمونه مورو در سال 2001 هنگامی که تلاش می کرد از خط الراس میان اورست و لوتسه عبور کند صعودش را نیمه تمام گذاشت تا به کمک تام مور ، کوه نورد جوان بریتانیایی که در دامنه غربی لوتسه سقوط کرده بود بشتابد . سیمونه برای این عمل شجاعانه و انسانی ، جایزه پیر کوبرتن، مدال طلای انسان دوستی ایتالیا و نیز جایزه دیوید سوولز را دریافت کرد .

.

نظرات 3 + ارسال نظر
علی حسین پور 1387,12,29 ساعت 06:41 ب.ظ http://Www.hamtanab.com

گردهمای دیواره نوردان خراسان بزرگ
8تا 10 فروردین
اهداف کلی
ارتقائ سطح فنی دیواره نوردی
تبدل دانش فنی و تجربیات
اهداف عملیاتی
اشنای با تکنیک های دیواره نوردی
گارگاه های آموزشی
صعود مصنوعی
حمل بار روی دیواره
روانشناسی
امداد نجات
برای طلاعات بیشتر به سایت Www.hamtanab.com مراجه نمایید.

نوروز ۸۸ مبارک همنورد ...

مسعود 1388,04,19 ساعت 06:46 ب.ظ

سلام
امیدوارم از داستانهای صعود هیمالیا بیشتر بنویسید ضمنا خیلی مایلم فیلمهای مستند صعود را چنانچه دسترسی دارید در اختیارم قرار دهید . من مدت 5 سال بصورت حرفه ای یخ نوردی کردم و علاقه زیادی به سنگ نوردی داشتم ولی متاسفانه بعلت نامعلومی نمی توانم دستانم را به مدت طولانی بالای سرم نگه دارم که این مسئله باعث شد نتوانم این ورزش را ادامه دهم اگر اطلاعاتی در این زمینه هم دارید راهنمائیم کنید . با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد